diary choco


Monday, August 5, 2013

tips-tips belajar :)

hello saya direquestkan oleh seorang abang ni, dia mnta ak tulis pasal cara ak belajar, hehehe
klu dia bce blog ak ni kompem kembang berbakul-bakul xpun kutuk ak berbakul-bakul...*nasib badan la hang aini* ok berbalik kepada cter td... meh sini ak nak share cara2 blajar yang ak dok amalkan... kekeke

tips-tipsnya
1. letak target *trget aku lunaskn janji2 aku dekat arwah tok ak,capai apa yg ak nk*
2. dengar cakap cikgu*ak fail sikit bab ni heeee tp ak dgr gk*
3. homework pastikan beres *dengar!!!*
4. selalu baca buku
5. buat nota sendiri *ni wajib sbb wt nota sndiri akn buat kita lebih faham dan lebih ringkas*
6. rajin buat latihan *boleh bantu kita ingt melalui soalan, buat latihan byk2
                                              adalah better berbanding baca buku last minit*
7.jgn makan benda2 yang masam n mknn sgera*blh buat kita lupa, sia2 je kn*
8. jgn byk gelak*sbb akn buat kita hilang ilmu klau byk gelak*
9. bykkan mkn coklat n bnda2 yg bntu kita ingat *lgpn aku suke 
mmg sgt byk ak mkn*
10. dgr cakap ibu ayah *ni pnting sbb restu kita ada dkt ibu ayah*
11. bykkan berdoa *rajin2 la berdoa n jgn kdekut doa kt org lain sama ok*
12. buat solat taubat n hajat *ni lg pnting sbb klu dosa byk, hijab kita tebal n doa kita lmbat termakbul,bkn hijab tgk bnda2 ghaib ok*
setakat ni je yang aku mampu taip, idea aku datang dari Allah jadi, good luck n selamat mencuba... (Y)

No comments: